رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سموم دفع آفات نباتی مشهد گفت: برای نخستین بار در کشور این اتحادیه با همکاری گروه مهندسی علوم باغبانی و فضای سبز دانشگاه فردوسی مشهد، دوره آموزشی مقدماتی تئوری و عملی گل آرایی را با ارایه مدرک دانشگاهی در آبان ماه برگزار می‌کند.

محمد رضایی مزینانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش از این دوره‌های آموزشی گل آرایی توسط آموزشگاه‌های آزاد ارایه می‌شد اما با توسعه بلاگرهای فضای مجازی و ارایه آموزش‌های غیرتخصصی در این فضا، مقرر شد با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای جوانان دوره آموزشی مقدماتی تئوری و عملی گل آرایی در محل دانشگاه فردوسی اقدام شود.

وی اظهار کرد: دوره‌های آموزشی آزاد در سطح شهر به طور معمول با قیمت‌های زیاد ارایه شده و گواهینامه معتبر به هنرآموزان داده نمی‍‌ شود، اما در این دوره که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود، ضمن دریافت شهریه مناسب و استفاده از اساتید این حوزه در دانشگاه و اتحادیه، گل آرایی به صورت تئوری و عملی آموزش داده شده و به هنرآموزان مدرک دانشگاهی معتبر و قابل ترجمه و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داده می‌شود که از این طریق به بازار کار نیز معرفی می‌شوند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سموم دفع آفات نباتی مشهدگفت: تزئین های سبد گل، دسته گل، ماشین عروس، پایه گل تبریک و تسلیت و دسته گل عروس از جمله مهمترین موضوعات آموزشی دوره مورد نظر خواهد بود و علاقه مندان به ثبت نام و شرکت در دوره گل آرایی می توانند برای هماهنگی‌های لازم با شماره همراه ۰۹۱۵۴۰۱۴۲۰۲ تماس گیرند.

رضایی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت بازار گل در مشهد افزود: قیمت گل در فصل پاییز امسال با توجه به فراوانی تولید آن کاهش یافته و میزان عرضه بیشتر از تولید است.

وی شمار پروانه‌های کسب معتبر زیر نظر اتحادیه صنف فروشندگان و سموم دفع آفات نباتی مشهد را بیش از ۸۰۰ مورد ذکر و اضافه کرد و افزود: از این تعداد حدود ۵۰۰ پروانه کسب گل فروش هستند.
 

 

روابط عمومی اتاق اصناف مشهد به نقل از ایرنا


با عرض پوزش این مطلب نیاز به کلمه عبور دارد

لطفاً کلمه عبور را وارد نمایید