🔺رئیس اتاق اصناف مشهد و عضو و خزانه دار اتاق اصناف ایران:

🔻جشنواره تخفیفات ویژه ی اصناف در هفته دفاع مقدس برگزار می شود

🔻ثبت 2 هزار و 293 شکایت حضوری در واحد بازرسی و نظارت اصناف

دراجرای مفاد بند 2 از ماده 16 آئین نامه تکمیلی ماده 36 قانون نظام صنفی، ششمین اجلاس عادی نمایندگان اتاق اصناف مشهد در سال 1403، صبح چهارشنبه 28 شهریور ماه با حضور مسئول بسیج اصناف، بازاریان وفعالان اقتصادی سپاه امام رضا (ع)، هئیت رئیسه اتاق اصناف مشهد و روسای اتحادیه های صنفی در محل سالن همایشهای اتاق اصناف برگزار شد.
در این نشست رئیس اتاق اصناف مشهد و عضو و خزانه دار اتاق اصناف ایران ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اصناف خدوم همواره در همه ی مقاطع حساس در خط مقدم قرار داشته و در پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمتگزاری به عموم مردم در راه اعتلای انقلاب اسلامی از هیچ اقدامی فروگذار نبوده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف مشهد هادی مخملی در ادامه افزود: انتظار می رود اتحادیه های صنفی در ایام هقته ی دفاع مقدس که از 31 شهریور آغاز و در روز 4 مهرماه به پایان می رسد، نسبت به ارائه تسهیلات ویژه از جمله برگزاری جشنواره تخفیفات ویژه ی هفته دفاع مقدس با تهیه و توزیع پوستر و یا بنرهای ویژه ی این ایام که نشان دهنده ی  ماهیت اتحادیه باشد، در واحدهای صنفی تحت پوشش خود نسبت به ارائه خدمات به همشهریان و زائران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) اقدام نمایند.
 وی با اشاره به عدم صدور اخطار یا پلمب واحدهای صنفی دارای مجوز در طول برگزاری جشنواره فروش هفته دفاع مقدس خواستار شرکت واحدهای صنفی در این طرح شد و خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی در طول برگزاری جشنواره فروش نسبت به عرضه کالا و خدمات با کیفیت به همشهریان با تخفیف ویژه اقدام نمایند و در راستای مشتری مداری خاطره ای مطلوب را در ایام هفته دفاع مقدس برای مشتریان خود فراهم آورند.
در ادامه ی این نشست عضو و خزانه دار اتاق اصناف ایران با تأکید بر پیگیری های مصرانه اتاق اصناف مشهد در  زمینه بررسی مشکلات سامانه به ارائه گزارشی در این زمینه پرداخت و ادامه داد: اتاق اصناف ایران جلسه ای با حضور مسئولان مربوطه و روسای اتاقهای اصناف ترتیب داده بود که در این نشست موضوع بررسی مشکلات سامانه نوین اصناف مورد بحث و بررسی اعضاء حاضر قرار گرفت.
هادی مخملی گفت: ما به عنوان نماینده اتاق اصناف مشهد در نشست مذکور مشکلات عدیده ای که اتحادیه ها با آن مواجه هستند، را عنوان نموده و خواستار رفع این مشکلات شدیم، که از جمله مهمترین این موانع خطاهای سامانه با عنوان عدم پرداخت حق عضویت، اخطار ماده 28 و سایر موارد مطروحه بود.
وی با بیان این مطلب که ما سامانه نوین اصناف را قبول داریم اما نیاز است تا خدماتی با سرعت، دقت و کیفیت ارائه کند تا ما بتوانیم بهتر و شفاف تر عمل کنیم، افزود: در این نشست کارگروه 5 نفره ای جهت بررسی و رفع مشکلات سامانه ی نوین اصناف معرفی شد که این کارگروه متشکل از اعضاء شرکت کننده منتخب در اجلاسیه اتاق ایران و یک نفر نماینده از طرف هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران می باشد.
عضو و خزانه دار اتاق اصناف ایران با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (پاییزه) در ادامه افزود: این نمایشگاه از 1۸ لغایت 23 شهریور ماه در محل نمایشگاه بین المللی فعالیت داشت که همه روزه از ساعت 16 لغایت 22 پذیرای بازدید کنندگان از نمایشگاه بود.
هادی مخملی ادامه داد: کالاهایی همچون کیف و کفش، پوشاک، نوشت افزار، مواد غذایی، پوشاک تولیدی و توزیعی و سایر اقلام مورد نیاز همشهریان در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا فروش پاییزه عرضه شد.
رئیس اتاق اصناف مشهد ضمن تقدیر از عملکرد واحد بازرسی و نظارت اصناف اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون 2 هزار و 293 شکایت حضوری در واحد بازرسی و نظارت اصناف دریافت شده است که از این تعداد یک هزار 670 مورد منجر به رضایت شاکیان شده است.
وی در ادامه افزود: در واقع می توان گفت 73 درصد رضایت شاکیان حاصل عودت 92 میلیارد و 110 میلیون ریال وجه نقد به آنها بوده است.
مخملی افزود: تعداد 620 مورد شکایت، منجر به تشکیل پرونده به ارزش 128 میلیارد ریال و ارجاع به تعزیرات حکومتی شد که عمده تخلفات این پرونده ها تقلب، گرانفروشی و عدم رعایت مقررات قانون نظام صنفی بوده است.  

روابط عمومی اتاق اصناف مشهد


با عرض پوزش این مطلب نیاز به کلمه عبور دارد

لطفاً کلمه عبور را وارد نمایید