بر اساس نتایج اجرای طرح کارورزی و معافیت بیمه‌ای، بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ بنگاه اقتصادی مشمول معافیت بیمه‌ای قرار گرفته و بیش از ۶۹ هزار نفر موفق به عقد قرارداد کار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به استناد ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه و به عنوان یکی از برنامه‌های موثر وزارت کار ذیل برنامه سیاستهای فعال بازار کار در قالب تبصره ۱۸ قوانین بودجه سنواتی تدوین شده و زمینه‌های لازم برای ارائه آموزش‌های شغلی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بـا استفاده از ظرفیتهای بلااستفاده موجود در واحـدهای فعال اقتصادی در بخشهای خصوصی و تعاونی را فراهم کرده است.

افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش‌آموختگان، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش‌ آموخته به کارگاه و کاهش هزینه بکارگماری نیروی کار برای کارفرما از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح کارورزی به شمار می رود.

این طرح از جمله طرح‌های اثرگذار در توسعه اشتغال و بازار کار کشور است که بستر آشنایی با محیط کار و جذب کارجویان در بنگاه اقتصادی را فراهم می‌کند و وزارت کار طی سالهای اخیر مجری اجرای‌ آن بوده است.

 

#روابط عمومی اتاق اصناف مشهد به نقل از ایسنا

https://eitaa.com/OtaghAsnaf

 


با عرض پوزش این مطلب نیاز به کلمه عبور دارد

لطفاً کلمه عبور را وارد نمایید