نشستی با موضوع«بررسی راهکارهای عملیاتی و همکاری‌های ممکن درخصوص کاهش مصرف برق در حوزه اصناف» روز دوشنبه اول مردادماه 1403 در محل سالن جلسات اتاق اصناف مشهد مقدس با حضور شریعت‌یار معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستانی استان خراسان‌رضوی، مقدم معاون بازرگانی سازمان صمت،  هیئت رئیسه اتاق ، روسای اتحادیه های صنفی و نمایندگان شرکت توزیع نیروی برق مشهد در خصوص تبیین و الزامات مدیریت و کاهش مصرف برق در بخش تجاری و همکاری های فی مابین برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف مشهد، در این نشست ابتدا هادی مخملی ریاست اتاق اصناف مشهد مقدس ضمن عرض خیرمقدم به حاضران، مطرح کرد: با توجه به  شرایط بحرانی مصرف برق در کشور، لازم است که با  مصرف بهینه انرژی به حوزه صنعت کشور کمک کنیم که این امر با مدیریت درست مصرف برق در واحد های صنفی و با مشارکت و همکاری اتحادیه های صنفی در بحث زمان‌بندی و کاهش مصرف برق واحدهای زیرمجموعه خود (با در نظر گرفتن صنوفی که مواد غذایی قابل فاسد شدن ندارند) تحقق‌پذیر است.

شریعت‌یار، معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستانی استان خراسان‌رضوی ، نیز در این جلسه با اشاره به  افزایش گرما و فصل پرمصرفی برق بیان کرد: چند سالی است که فصل گرما در حوزه انرژی برق در کشور دچار کمبود هستیم که مدیریت این کمبود و محدودیت به سمت حوزه صنعت و تولید و شهرک‌های صنعتی است، که شایسته است از نمایندگان اصناف که در این جلسه حضور دارند، تشکر کنیم که در این امر همکاری لازم را داشته‌اند.

وی افزود: تغییرات اقلیمی کره زمین و افزایش موج‌های گرمایی، به بحران‌های این حوزه افزوده است. بنابراین خواستار توجه جدی تمامی مردم در تغییر الگوهای مصرف برق شدیم، چرا که کمبود برق جزو بحران های مهم کشور است و همت همه مردم را در مدیریت بهینه این انرژی مهم می‌طلبد.

شریعت‌یار  افزود: در زمان پیک بار، فرصت مناسبی است تا اصناف با رعایت نکات ساده از جمله؛ تعطیلی اصناف در ساعت‌های خاص (در صنوفی که مواد غذایی قابل فاسد شدن ندارند) تاثیر بسزایی بر کاهش مصرف و هزینه های مترتب داشته باشند.

وی گفت: متاسفانه در کشور ما و به دلیل ارزان بودن نرخ برق ،اغلب مردم توجهی به حفظ این سرمایه ملی و مصرف صحیح آن ندارند. آمارها می‌گوید در حوزه تجاری در شهر مشهد نزدیک به 100مگاوات مصرف برق وجود دارد که معادل مصرف برق تمام صنایع ما در مشهد است که این مصرف بسیار بالایی محسوب می‌شود. بنابراین این جلسه هم‌اندیشی در راستای بررسی و شنیدن نظرات و پیشنهادهای اصناف و رسیدن به اجماعی کامل برای حل این مشکل است.

مقدم، معاون بازرگانی سازمان صمت، نیز در ادامه جلسه با اشاره به افزایش شدید گرما و اینکه خراسان رضوی جزو 5 استان پرمصرف برق هستند، گفت: دلایل بسیاری باعث ناترازی مصرف انرژی در استان شده است که مشکلات و تبعات فراوانی به وجود آورده است از جمله کمبود سیمان و حتی شیرخشک که به دنبال قطعی و کمبود برق به وجود آمده است.

مقدم افزود: بسته کاهش مصرفی با همکاری حدود 100 برج تجاری به میزان 3مگابایت اتفاق افتاده است که جای قدردانی دارد و نشان می‌دهد  که این امر را می‌توانیم با زمانبندی در کاهش مصرف برق در مجموعه بازار و فعالان صنفی‌مان نیز شاهد باشیم.

 

در ادامه این جلسه نمایندگان اصناف به طرح مشکلات و دیدگاه‌های خود در حوزه برق با کارشناسان شرکت برق و مسئولان حاضر در جلسه پرداختند و در پایان با توافق حاضران در جلسه، تصمیم بر این شد از تاریخ 3مرداد تا 23 مردادماه و در ساعات 13 تا  17عصر مشمول تعطیلی اختیاری اصناف و تابلوهای تبلیغاتی مانند نئون در سردر و پشت شیشه‌های واحدهای صنفی  خاموش شود. این دو مصوبه با نظارت اتاق اصناف و اتحادیه‌ مربوط در راستای کاهش مصرف برق در استان  و کمک به رفع مشکل بحران موجود، درنظر گرفته شده است.
روابط عمومی اتاق اصناف مشهد


با عرض پوزش این مطلب نیاز به کلمه عبور دارد

لطفاً کلمه عبور را وارد نمایید