بزرگداشت روزی به نام  بازوان ستبر انقلاب

 

دین روشنگر اسلام می گوید که کاسب امین و راستگو در قیامت با شهدا محشور می‌شود و کاسب را به حبیب خدا تعبیر کرده است و کار بنده‌ای را  که در حال کسب  روزی حلال بوده و عرق خستگی‌ بر پیشانی اش بنشیند همانند جهاد در راه خدا می داند.  وجه تسمیه این نامگذاری بیانگر تاثیر انکار ناپذیر و بدون شک این قشر اجتماعی در حوزه های مختلف اقتصادی است تا آنجا که معمار کبیر انقلاب اسلامی؛ اصناف را بازوان ستبر انقلاب نامیدند. به همین علت هر سال یک تیر ماه روز« ملی اصناف» و از یکم تا دهم تیرماه «دهه تولید ملی» نام‌گذاری شده است. آغاز این دهه، با روز اصناف و برپایی همایشی برای تجلیل از صنوفی که در همه حوزه‌های مختلف یاریگر نظام توزیع و دولت در تنظیم بازار بودند، خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف مشهد، هر سال به این مناسبت اتاق اصناف مشهد مقدس، بزرگداشتی برای این روز بزرگ اقتصادی برگزار می‌کند. به دلیل مصادف شدن یک تیر با روز جمعه و تعطیل، مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف به  شنبه دوم تیر ماه موکول شد. این مراسم با شکوه و مهم  در مرکز همایش‌های بین المللی شهدای سلامت مشهد مقدس به میزبانی اتاق اصناف مشهد با حضور جمعی از مسئولان استان و شهر مشهد  و رؤسا و اعضای  اتحادیه های اصناف مشهد برگزار شد.

هادی مخملی، رئیس اتاق اصناف مشهد در این همایش گفت: این مراسم هرساله به منظور گرامیداشت این روز و قدردانی از اصناف به خاطر تلاش‌های بی‌وقفه آنها در ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم، برگزار می‌شود.هادی مخملی افزود: امسال با توجه به شعار سال و منویات رهبرمعظم انقلاب، تمرکز را روی حوزه تولید گذاشته‌ایم ، همچنان که اصناف همواره در باز‌کردن گره‌های اقتصادی نقش مهمی ایفا کرده‌اند

وی با گرامیداشت نام و یاد رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی، ادامه داد: در دولت سیزدهم، سکوهایی ایجاد شد که برای رفع موانع تولید، کارساز و به نفع تولیدکنندگان بود و طوری عمل می کردند که قوانین دست و پا گیر در حوزه تولید را برای تولیدکنندگان تسهیل می کرد.مخملی با اشاره به هشتم تیرماه و انتخابات ریاست جمهوری افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، اصناف یک نهاد مدنی و در تمام میدان‌های انقلابی پیشرو و پیش‌قدم بوده است.رئیس اتاق اصناف مشهد، انتخابات را تجلی مردم سالاری دینی و تحقق قانون اساسی کشور برشمرد و افزود: با جلساتی که با اتحادیه‌ها گذاشته شده، آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات در محل حسینیه‌های اتحادیه‌ها داریم.

در این مراسم از برگزیدگان صنوف مشهد تجلیل و قدردانی شد. علاوه براین یکی از اتفاقات خوب آیین بزرگداشت روز ملی اصناف امسال، تقدیر از محسن صیادی، مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان خراسان رضوی بود که رتبه برتر بازرسی و نظارت کشور را کسب کرده است.

 

عکس ها از سعید گلی روزنامه شهرآرا


با عرض پوزش این مطلب نیاز به کلمه عبور دارد

لطفاً کلمه عبور را وارد نمایید