▪️ایام ماه محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان را تسلیت می گوییم. از جمله اقدامات انجام شده در ماه های اخیر ، برگزاری همایش روز اصناف به مناسبت پاسداشت و گرامیداشت روز اصناف بود که با حضور و همت و انسجام اتحادیه ها و تشکل های صنفی  در روز دوم تیرماه طبق روال هر سال برگزار شد.
▪️بعد از آن بازدیدی داشتیم به مناسبت هفته تولید و تجارت که از یک واحد تولیدی پوشاک  انجام شد که طی آن مشکلات و مصائب پیش روی تولیدکنندگان بررسی شد  ودر یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد. جا دارد در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، موانع برطرف شود و فرایند تولید تسهیل شود.
▪️همچنین طی چندین جلسه با حضورروسای اتحادیه ها درباره انتخابات، بر لزوم مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تاکید شد و این مشارکت و حضور در روز انتخابات با انسجام اصناف به بهترین شکل برگزار و تحقق یافت که شایسته است از شما برای این حضورباشکوه تشکر کنیم.
 ▪️جلساتی هم درباره تخفیف بازار داشتیم که شامل کالاهای اساسی مثل پوشاک و خواربار و ... هست و در راستای رضایتمندی زائر و مجاور و با هماهنگی کارگروه های مربوط درصدد برگزاری جشنواره های تابستانی در مشهد هستیم.
▪️جلسات ستاد تنظیم بازار کشوری را به صورت وبیناری انجام می دهیم که اولین جلسه به میزبانی خراسان رضوی بوده است. و این جلسات به صورت مرتب و هفتگی برگزار می شود.
▪️جلسات متعدد دیگری در رابطه با موضوع عوارض شهرداری برای برخی واحدهای صنفی برگزار کردیم و درصدد هستیم تا  مشکلات پیش آمده در رابطه با این موضوع را طی جلساتی با شهرداری و نهادهای مربوط برطرف کنیم.
▪️جلسه ای درباره ساماندهی غرفه های شهرداری در بوستان ها با شهرداری برگزار کردیم که طی آن این غرفه ها موظف به دریافت پروانه کسب شدند و نظارت صنفی بر فعالیت های آنها صورت می گیرد.
▪️در ادامه جلسات قرارگاه رشد تولید  و مهار تورم سال قبل، امسال نیز جلسه‌‌هایی با عنوان قرارگاه رصد تورم تشکیل شد. در این جلسه که با حضور معاون استاندار تشکیل شد درباره نظارت و بازرسی اتحادیه ها بر واحدهای صنفی شان تاکید شد. شیوه نامه ای در این راستا در دست تهیه است که اساس آن مدیریت و نظم بخشی بر بازار از طریق واگذاری امور به اتحادیه هاست که  در قالب توانمندسازی اتحادیه ها و مسئولیت پذیر کردن آن ها به طریق روشمند صورت می گیرد.
از جمله موضوعات مطرح شده در فرایند این شیوه نامه  می توان به؛ توانمندسازی اتحادیه ها، لینک شدن بازرسی اتحادیه با بازرسی اتاق، آموزش،بیان مطالبات طرح هیئت مدیره از اتحادیه ها، پیگیری و فعال کردن کمیسیون های پنج گانه به ویژه کمیسیون بازرسی و شکایات، انضباط مالی در اتحادیه ها و بررسی و رفع مشکل اتحادیه ها و بررسی مطالبات آن ها و تشکیل واحد بازرسی در هر اتحادیه به تناسب تعداد اعضا ، اشاره کرد.

🔻نظم بخشی به بازار و انضباط آن، ساماندهی واحدهای بدون پروانه، اولویت های قیمت گذاری و موضوع شهرک های صنفی و مصوبه معافیت از پرداخت کاربری برای واحدهای صنفی که به ایجاد شهرک  صنفی صنعتی غیردولتی اقدام می کنند و شرایط آن از جمله موضوعات مطرح شده دیگر توسط رئیس اتاق اصناف مشهد در اجلاس ماهانه بود.

روابط عمومی اتاق اصناف مشهد


با عرض پوزش این مطلب نیاز به کلمه عبور دارد

لطفاً کلمه عبور را وارد نمایید