🔹رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد با اشاره به اینکه قیمت کولر آبی از سال گذشته تغییر قیمت نداشته است، گفت: به علت رکود بازار و کاهش توان خرید مردم، کولر آبی زیر قیمت تولید به فروش میرسد.

🔺به گزارش شبکه لوازم خانگی، سیدرسول ابن‌الرضا اظهار کرد: از دی ماه سال گذشته که مردم به‌مرور خرید کولر گازی را شروع کرده‌اند، افزایش قیمتی روی این کالا اعمال نشده است. تغییر قیمت‌های موجود نیز مربوط به تسویه‌حساب‌هاست.

🔹وی با بیان اینکه کولرهای گازی خارجی موجود در بازار، قاچاق هستند، گفت: به‌دلیل تشدید نظارت اتحادیه، اتاق اصناف و اداره صمت روی کالا‌های قاچاق، کولر گازی قاچاق در بازار کم است. کولر‌های گازی خارجی درج‌شده روی وب‌سایت‌ها نیز کولر‌های قاچاق هستند.

🔹رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد با اشاره به اینکه تا جایی که در توان داریم، به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم، ادامه داد: بی‌اطلاعی مردم از وجود کولر‌های گازی قاچاق در بازار باعث شده است تا مشکلاتی برای آن‌ها به وجود آید.

🔹وی به مشکلات کولر‌های گازی قاچاق در بازار اشاره و عنوان کرد: انرژی مشخص‌شده بر روی برچسب انرژی تمامی کولر‌های گازی قاچاق تقلبی است. برای مثال اگر برچسب انرژی A روی آن درج شده، ممکن است انرژی B و C را هم نداشته باشد.

🔹ابن‌الرضا افزود: علاوه بر غیراستاندارد بودن بحث انرژی، موتور این کولر‌ها نیز متناسب با نوع کولر نیست؛ مثلاً شکایت‌هایی داشته‌ایم که دستگاه باز شده و موتور ۲۴۰۰۰ برداشته شده و موتور ۱۸۰۰۰ روی آن نصب شده است؛ این یعنی تقلب.

🔹وی با اشاره به اینکه برند بسیاری از کولر‌های گازی قاچاق نیز واقعی نیست، گفت: کولر‌های گازی با برند‌های اروپایی و کره‌ای موجود در بازار در واقع کولر‌های چینی است که از لحاظ کیفیت، بدترین شرایط را دارند. این موضوع آزمایش شده و مدارک آن نیز موجود است. متأسفانه بسیاری از مردم به‌سبب ناآگاهی از این موضوع، اقدام به خرید کولر‌های قاچاق می‌کنند.

🔹رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد به مردم توصیه کرد که کولر‌های تولید داخل را خرید کنند و گفت: کالا‌های داخلی گارانتی و خدمات پس از فروش دارند و کوچک‌ترین بی‌تعهدی از سوی تولیدکنندگان یا فروشندگان، برخورد جدی تعزیرات حکومتی را درپی دارد.

🔹وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان با استاندارد‌های اجباری تولید می‌کنند، گفت: به این معنا که تولیدکنندگان نمی‌توانند کالایی با انرژی B یا C تولید کنند و به علت مصرف برق کمتر، مجبور به تولید کالا با بالاترین سطح انرژی یعنی A هستند. اغلب موتور‌های کولر‌ها نیز اینورتر هستند که برق کمتری مصرف کنند.

🔹ابن‌الرضا با اشاره به افزایش کیفیت برند‌های لوازم خانگی در سال‌های اخیر بیان کرد: در حال حاضر کیفیت حرف اول را در خرید مردم می‌زند و تولیدکننده نیز ناچار به تولید کالای باکیفیت است. مردم حتی کالای بی‌کیفیت با قیمت کمتر را هم نمی‌خرند./شهرآرانیوز


با عرض پوزش این مطلب نیاز به کلمه عبور دارد

لطفاً کلمه عبور را وارد نمایید