محسن صیادی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی، در راستای شفافیت قیمت لاستیک دولتی  با آزاد و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی از اختلاف قیمت بین نرخ تعاونی و آزاد لاستیک، با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، شاهد افزایش حدود ۲۰درصدی قیمت لاستیک دولتی هستیم، بیان کرد: همانطور که اعلام شده بود دریافت لاستیک با نرخ دولتی با تغییراتی همراه بوده و برای دریافت آن شماره شاسی و شماره موتور نیز موردنیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف مشهد صیادی افزود: فاصله قیمتی لاستیک دولتی در مقایسه با بازار آزاد آن، در سایزهای ۱۳ و ۱۴، حدود ۳۰درصد ارزان‌تر است، البته در سایزهای بالاتر مشکلی وجود ندارد، حتی زیر قیمت مصوب عرضه می شود.

 مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در ادامه با اشاره به اینکه نظارت های خود را در بازار آغاز کرده ایم و به دنبال از بین رفتن فاصله قیمتی لاستیک دولتی با بازار آزاد هستیم، افزود: با گران فروشان در این حوزه برخورد قاطع خواهد شد. طی یک سال گذشته در این صنف اقداماتی از جمله؛ بیش از ۷۸۳ مورد بازرسی، تنظیم ۹۴ فقره فرم تخلف، مهر و موم ۱۳ واحد صنفی و عودت وجه حدود ۲۰۰ میلیون ریالی به شاکیان انجام شده است.

صیادی با توجه به آماری که از سوی اتحادیه لاستیک فروشان دریافت شده است، خبر داد: اوضاع بازار لاستیک نسبت به هفته گذشته بهتر شده است. البته در روزهای آتی بهتر هم می شود.  شرکت های تولیدکننده، تولید کالاهای پرفروش را افزایش داده‌اند. لاستیک تایرهای 13 و 14 و 15 در روزهای پیش‌رو اشباع شده است و ان‌شاء‌ا... دیگر کالایی به نام بازار آزاد در این حوزه نخواهیم داشت.



روابط عمومی اتاق اصناف مشهد


با عرض پوزش این مطلب نیاز به کلمه عبور دارد

لطفاً کلمه عبور را وارد نمایید